Si-am sa ma trezesc dimineata devreme ca sa pot muri

De o vreme incoace am ceva. Nu ascult decat Kumm, aproape, ma inspira si ma tin de la a nu ma da cu capul de pereti. Pentru ca da, imi vine s-o fac.

Azi cred ca mi-am epuizat ratia de injuraturi pentru anul in curs. RATB-ul a fost principalul beneficiar, urmat, in orice ordine, de oamenii care treceau in masini pe langa mine. De ce? Pentru ca odata ce da o ploaie in Bucuresti, totul se da peste cap. Asa am stat eu azi juma de ora in statie, asteptand orice mijloc de transport care m-ar fi dus cat mai aproape de scoala. In frigul ala groaznic, ploaia deja n-o mai simteam. Si ei bine, dupa atata timp, ceva din mine imi spunea ca sunt cam toanta ca inca mai astept, asa ca am sunat-o pe mama pentru binecuvantare. „Mami, uite, e deja 8 si 20, stau aici in statie de jumate de ora si mi-e frig, doar vezi si tu cum e afara si nu vine nici o masina sau tramvai si mi-e frig si sunt uda si m-as duce acasa…” moment in care sunt intrerupta de vocea ei: „Auzi, eu am senzatia ca tu nu prea vrei sa mergi la scoala azi. Misca-te la metrou”. Si inchide. Pai da ma, spiritul masochist din mine, care deja ma chinuia destul, a zis hai sa i-o mai fac si azi. Atat de mult nu am vrut sa merg la scoala, incat am fost in stare sa rezist aproape 40 minute in frig crunt si ploaie, numai ca sa imi induplec mama, care insa mi-a dibuit marsavia si m-a expediat militareste. Iar eu, la auzul vorbelor ei incurajatoare, ma indrept de spate, imi trag gluga fleasca peste ochi si o iau spre singura statie de metrou la care puteam sa ajung, dar care, din pacate, ma devia destul de mult de la drum. O dorinta arzatoare de a o auzi din nou pe diriginta povestindu-mi dulce despre integrale mi-a dat si mai mult curaj decat vorbele mamei, si am luat metroul. Armata poporului, pute. Politehnica, eroilor, ma dau jos, da-i si asteapta. Izvor, unirii, cobor iar, schimb magistrala, dar lasa, macar aici e uscat si mai cald. In sfarsit ajung la romana. Drumul prin amzei a fost un lung sir de injuraturi pentru toti participantii la actiunile prezentate anterior. Si ocazional, catre oameni care nu aveau legatura cu nefericirea mea de atunci. La scoala, in sfarsit. Am aflat ca inca un coleg a avut parte de o experienta asemanatoare in ziua aia. M-am oprit din injurat. Hai ca n-a fost asa rau. Poate-o facem si maine, ei, ce ziceti, baietii de la RATB?

Mi-a picat intamplator (fiind shuffle) o piesa faina azi, in timp ce asteptam. Nervii mei erau deja destul de intinsi, ascultam muse, iar playerul meu se credea amuzant, probabil, oferindu-mi piesa „La la la” de la Kumm (e mai veche). Bai si ce dreptate au baietii astia.

N-ai decât sa pleci într-o alta lume
Daca nu-ti convine orasul asta de vis
Unde oamenii-ti zâmbesc fara motive
N-ai decât sa pleci în vacanta la Paris!

Dupa saptamani de ascultat intens "Different Parties", am redescoperit "Confuzz" (de pe vremea lui
Byron). Versuri foarte bune, si, neobisnuit pentru formatie, in romana. Printre foarte putinele versuri
romanesti care imi transmit ceva.


Imi tot vine sa scriu. Nu-i a buna. O sa ma limitez la niste idei mai random, care ma sacaie in ultimul
timp.
Azi se fac 8 luni. Daca citesti blogul meu si stii vag la ce ma refer, nu cere detalii. Daca stii sigur
despre ce e vorba, atunci, nu stiu... N-ai avea ce sa spui. Mi se pare un timp atat de lung, in care in
mod normal as gasi raspunsuri la toate intrebarile mele. In mod ciudat, inca sunt confuza. Mi-ar
placeasa fie totul mai simplu. Pentru mine, pentru ca aici cred ca e problema.

Trecand mai departe, nu vreau sa dau in melancolie, ma asteapta exercitii proaspete la matematica pe care nu intentionez sa le abandonez. Si dupa, „Poetica” lui Aristotel va fi high-point-ul zilei de azi.

Incep sa cred ca merit mai mult. Sau, pentru ca mai mult nu inseamna in mod necesar ceva bun, prefer abordarea englezilor, si anume, merit mai bine. Sau poate nu. Cui ii pasa, oricum?


Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

