Stroboscopul mosului

Stau pe scaun si incerc din rasputeri sa imi iau privirea de la geam. Nu pentru ca ar ninge linistit, sau pentru vreun alt motiv pitoresc, ci pur si simplu pentru ca vecinii din blocul de vis-a-vis si-au pus la geam vreo 5 din chestiile alea kitchoase care se vand prin piete. Sa fie inteles, sunt de acord cu luminitele discrete, in una, doua culori pe care entuziastii Craciunului si le pun pe geamuri. Dar chestiile astea sunt hidoase. Din ce vad (norocul meu ca pot sa scriu la tastatura in timp ce-mi plimb privirea in alte parti), este o inima care se aprinde din centru spre exterior intr-un ritm care te baga in sperieti, iar langa ea, inca doua specimene asemanatoare, insa cam nereusite. Ideea e ca toate trei clipocesc mai ceva ca stroboscoapele alora din costinesti. Si mai sus s-au gandit sa puna si clasicele siraguri de becuri, insa care se aprind si sting mult mai lent. Tocmai mi-am dat seama ce lipseste. Mai tineti minte inimioarele alea Maggi? Pacat ca a trecut moda…

Daca ma uit putin mai in stanga jos, vad o fata plata de Mos Craciun care se holbeaza undeva in gol. Ce oameni cruzi, sa-l lipeasca pe mosul la geam, cu spatele la toate bunatatile din casa. Sa zicem ca daca as suferi de amnezie, mi-ar fi imposibil sa uit ca e Craciunul. Bine, bradul, colindatorii care imi suna la usa din 5 in 5 minute… astea sunt clasice. Dar eu vorbesc de Craciunul modern.

La mine acasa stiu ca se apropie sarbatoarea cu pricina dupa numarul de decibeli pe care mama reuseste sa ii emita, sau dupa frecventa amenintarilor mai mult sau mai putin serioase care sunt aruncate de-a lungul zilei. Apoi, mai e curatenia generala, adica intoarcerea casei cu fundul in sus. Jumate din chestii se arunca, iar restul se inghesuie de pe unde au fost scoase. Cumparaturi, cozi imense la case, polei, reduceri peste tot, hrusca la televizor, mai nou si in reclame, stefan banica jr care canta cu mai mult foc decat inainte, acum ca e tata, manelele vecinului de sus dimineata si inca un pic la pranz, mass-uri pe messenger care spun acelasi lucru, telefoane care suna, oameni care se invita la masa, oameni care vin pur si simplu la masa, oameni pe care ti-ar placea sa-i ai la masa, insa nu sunt… Parerea mea e ca tot Craciunul asta e o mare nebunie. Nervii pe care mi i-am facu in astea doua zile reusesc sa mi-i fac abia intr-o saptamana de scoala. Cu teze. Si teste. Si biologie.
Bine, acum e putin trecut de 9 jumate seara, deci atmosfera e mai calma. Eu sunt in halat de baie si port boxeri rosii pe dedesubt. Stati , nu judecati inainte sa cititi tot. Tata e in halat de baie si in boxeri rosii. Rosu aprins. Si mulati. De ce? Pentru ca mama a auzit pe undeva ca de Craciun e bine sa porti chiloti rosii. Sunt sigura ca si lui Iisus i-au pus scutece rosii la nastere, ca sa aduca noroc.
Se zice ca sarbatoarea de Craciun se serbeaza cu cei pe care ii iubesti. Chestia asta mi se pare cam exagerata. Sa fim seriosi, daca fiecare are avea un top 10 al celor pe care ii iubeste, cati dintre noi ar mai fi unde se afla acum? Si uite-asa dintr-o sarbatoare care este all about love and giving, se ajunge la frustrari. Cadourile sunt neinspirate (eu nu ma plang), mancarea e buna (dar indigestiile nu), invitatii ne sunt antipatici (rau de tot), si orice program personal este pur si simplu imposibil de realizat, pentru ca rudele deja ti-au dat deja orarul pentru urmatoarele doua zile. Si sincer, orice om normal ar profita de ferestre ca sa stea in buda.
Nu stiu acum. Sa nu fiu inteleasa gresit. Imi place Craciunul. Ma amuza in general toate superstitiile si obiceiurile care se respecta fara ca vreunul sa se intrebe de ce. Si da, imi imaginam boxerii lui tata in momentul asta.
Imi place ideea de cadouri. E destul de amuzant sa le cumperi, mai ales cand o faci cu placere. La fel si cu primitul. Chiar daca sunt simbolice, chestii pe care le pui intr-un colt sa se prafuiasca, sau cine stie ce mai faci, te uiti la micul rahat pe care l-ai primit si te bucuri pentru ca stii ca persoanei respective i-a pasat destul de mult incat sa ti-l cumpere. Cel putin eu gandesc asa. Referitor la evenimente recente, imi displac oamenii care dau ce gasesc prin casa. Imi este greu sa apreciez un asemenea gest. Iar cand mai este insotit si de scuza putin penibila, insa cat se poate de sincera, din pacate, ca nu a avut timp sau chef sa ia cadouri, asa ca a dat ce a gasit prin casa, de fapt nu vrea sa dea bani pe asa ceva… ma abtin. Nu port pica nimanui care face asta. Doar ca ma intristeaza.

Da, mai sus se vad cateva din chestiile care m-au framanatat in ultimul timp. Mi-ar fi placut sa imi iau talpasita maine sau poimaine. Sau azi. Un picut. Sa plec vreo 6-7 ore la munte. Chiar ma uitam la bilete de tren, si se pare ca un personal pana la sinaia e sub 10 ron. Din pacate, o fuga pana acolo si inapoi nu are loc de mesele organizate de familie.

Acum va trebui sa ma retrag. Musafiri, trebuie sa imi fac patul, sa arat prezentabil si sa ma mai joc putin. Da, alta obsesie. Asta pentru ca am ramas fara episoade din serial.

Si era sa uit. Craciun fericit. Ma opresc aici cu urarile. Doar le stiti, iar in caz ca ati uitat, deschideti-va telefonul la mesaje si cititi unul random din seara asta.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Stroboscopul mosului

  1. Raluca Ioana zice:

    =)) nu stiam de povestea cu chiloţii roşii.foarte funny ăsta.

Lasă un răspuns

