Ne amestecam…

Cand ajungi intr-o tara straina rasufli usurat. Te uiti in jur, ciulesti bine urechile si daca ceea ce auzi necesita cel putin un mic efort de intelegere inseamna ca ai nimerit bine.
Cand ajungi intr-o tara straina fugi de romani, pentru ca din atat de multe motive nu vrei sa fi identificat. Bineinteles ca e un gest ipocrit, dar il facem inconstient.
Am avut 6 zile de liniste in care lumea credea ca suntem fie rusi, fie francezi. Si-apoi s-a facut duminica, zi libera pentru majoritatea lumii. Ce poate fi mai minunat decat sa stai cu burta la soare si sa fii trezit din motaiala de un „Hai fa pune prosopu’ ala in p… mea odata”. Mi-am ridicat nedumerita capul ca sa vad un „grigore”. Grigore este ceea ce eu numesc barbatii de 40-50 ani cu ten masliniu (a se citi tigani), slabanogi, care nu cred in igiena sau in mituri ca bunul simt. Ei bine, acest grigore era insotit de o tanti slabanoaga si ea, umila in fata masculului feroce care tocmai pusese stapanire pe plaja. Dar nu s-au oprit aici lucrurile. In urmatoarea ora, plaja s-a umplut de asemenea specimene de diferite marimi si forme. Cum sa nu fugi mancand nisipul cand ii auzi/ vezi?

Am venit de la mare cu un chef nebun de vita de vie si alte trupe autohtone pe care le neglijasem in ultimul timp. Am venit si cu o raceala oribila, dar asta e mai putin important. Am gasit o vama mult schimbata fata de ce stiam, fara pirat si cu mai multe cladiri si etaje decat ii trebuie. In schimb m-am bucurat cand am vazut ca la gogoasa vesela e aceeasi tanti care era si inainte. Ca lumea inca se simte bine, ca muzica buna este la ea acasa si ca budele erau multe. Prima noapte a fost destul de rau, ne-a luat pe neasteptate si frigul si oboseala ne-au terminat. A doua oara insa a fost intr-adevar bestial. Am fost fericita sa aud melodii dragi si uitate ca Take another piece of my heart de la Janis Joplin sau Brown eyed girl a lui Van Morrison.
Nu-mi plac oamenii care beau. De fapt, nu imi place cand oamenii beau mai mult decat trebuie. Lucrul asta m-a facut sa ma simt out of place, poate putin jenata pentru ca nu fac la fel sau poate pentru ca ma trezeam deodata singura printre niste straini care semanau mult cu niste oameni pe care ii cunosc. In fine, nu a fost tragic, am invatat sa fiu toleranta, m-am integrat in peisaj si m-am si distrat in final.
Am adorat noptile in care ma trezeam la fiecare tresarire a ta… Au fost speciale si momentele in care ma trezeam speriata la cate o grohaiala a bestiei carpatine care se intorcea in somn. M-am atasat de toate momentele petrecute impreuna, chiar si de betiile voastre care va transformau in fiinte foarte afectuoase si cuddly.

Acum sunt acasa. Gata cu cipru, gata cu mare. Acasa, singura, intr-un morman de servetele in care nu mai disting care e folosit si care nu. Ascult vama veche si beau fervex si mi se par ireale amintirile cu care m-am intors. Am un sentiment cald in piept (cei de la fjsc m-ar cioparti daca ar citi asta) si nu imi dau seama daca este de la febra sau de la ce simt acum.

Mi-am recuperat si masinuta care arata ca noua. Sunt putin amuzata de faptul ca lumea ma considera mult mai tanara decat sunt. Cei de la service ma priveau neincrezatori cand le-am zis ca eu o conduc. In cipru am reusit sa surprind un tip spunandu-i ca am totusi 18 ani jumate, nu 16. Constant in trafic observ figuri confuze si sprancene incordate ca reactie si chiar ma astept sa fiu oprita la un moment dat de politie pentru a verifica daca nu cumva sunt vreo pustoaica teribilista.

Pe acest ton nostalgico-amuzat ma voi retrage sa visez la parisul pe care nu il voi vedea si la patul meu de la mare.

…pan-ajungem soapte.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

