Fara logică

Azi am dat 4 lei pe o cutiuţă. A venit un tip la mine în curtea facultăţii, că nu vrei o cutie? Nu ţin neapărat. Că nu, e o chestie de caritate, are nevoie să strângă cât mai mulţi bani pentru nu ştiu ce organzaţie şi vinde nişte cutii pe care le-a făcut el singur, cu un mesaj sigilat înăntru. Mă simţeam darnică dimineaţa asta, aşa că mi-am cumpărat o cutiuţă verde. Înăntru, un bileţel roz sigilat şi în el asta: „A fi lefter e doar temporar, a fi sărac e o stare de spirit”. Ok.

Tot azi am văzut un film foarte fain pe care îl recomand, pe numele lui „Amadeus”. În principiu este despre viaţa lui Wolfgang Amadeus Mozart, însă totul este prezentat din perspectiva lui Antonio Salieri, un compozitor contemporan lui Mozart, care îi povesteşte preotului de la ospiciul unde este internat cum l-a cunoscut şi ucis pe marele compozitor. Foarte amuzant filmul, bine pus pe muzică şi foarte dramatic în anumite momente. Personal mi s-a părut un film bun pentru necunoscătorii de muzică clasică şi de detalii din viaţa marilor compozitori. Astfel, o personalitate ca Mozart devine geniul pus pe şotii şi cu râs isteric, care în final ajunge să se autodistrugă în timp ce compune un recviem. E prezentat atât de uman şi de… copil chiar în unele scene încât am fost tentată să uit că totuşi e vorba de Mozart, marele Mozart. Şi da, ştiu că este un film şi mare parte e ficţiune, dar e o ficţiune care-mi place mult.
PS: tipa care joacă rolul servitoarei în casa lui Mozart este Miranda din Sex and the City. Ca să vezi.

Şi trecând către realitate, azi m-am uitat la ştiri. Un proiect pentru şcoală, dar şi o ocazie bună să văd ce se mai întâmplă cu politica. Am prins clipurile electorale şi mi-a fost un pic ruşine. Din toată ţara asta, cu oameni deştepţi, pricepuţi în ale scenografiei, coregrafiei, comunicării, regiei, producţiei şi aşa mai departe, cum de niciunul nu a fost chemat să îşi dea cu părerea referitor la aceste clipuri? Eu am rămas cu impresia de filmări făcute ca să fie, hai mai repede că tre’ s-ajung la gică, cu o cameră oarecare, fără vreo idee anume. Sunt conştientă că masa de votanţi nu cere videoclipuri HD, cu coloană sonoră şi montaj complicat, pentru că în fond nici nu e vorba de aşa ceva. Dar de ce să nu-ţi transmiţi mesajul mai frumos, dacă se poate? Iar dacă n-ai mesaj, măcar fă un clip care să arate frumos, şi sigur o să aibă impact.
Sunteţi neconvingători, stimaţi candidaţi. Şi nu ştiu dacă vă daţi seama, dar pentru un om care e dependent de televiziune, devine destul de stresant să tot vadă aceleaşi imagini plictisitoare în care mimaţi interes.
Mai devreme, am prins clipul electoral al unui nenea de la PNG. Probabil că dânsul ar considera jignitor ce voi spune, dar arăta ca vecinul de palier (e o chestie generică) care dimineaţa se înfige în faţa mea la tramvai ca să ajungă la timp pe şantierul unde se construieşte al cincilea mall din acelaşi cartier. Genul de om care intră în discuţii şi aruncă vorbe goale, chestiuni generalizatoare şi fraze pe care le tot aude la mătuşile de la ţară. Drept pentru care, în clipul de promovare, era înconjurat de o droaie de babe care aprobau ca oile în timp ce el, foarte înflăcărat, scuipa afirmaţii de genul „ne-au furat timp de 18 ani, ne-au adus la sapă de lemn, nu ne lasă să trăim, asta nu e viaţă, n-au făcut nimic” şi aşa mai departe. Pai bine nenea, să zicem că vin şi eu şi-ţi dau dreptate. Aşa e. Ne-au nenorocit. Tu vrei în parlament, cică, cu tot cu faţa ta şi clişeele de ţăran consumator de OTV. Acuma convinge-mă să te votez, că tu o să faci să-mi fie mie mai bine, sau mă rog, oamenilor din colegiul tău. Convinge-mă că eşti mai mult decât pachetul ăsta neîngrijit. Nu? Bine.

Încep să detest campania electorală. La început mă gândeam că o sa fie ceva antrenant, vag plăcut. Nu acuzaţii de „ba tu ai furat mai mult, ba tu, ba tu”, nu sloganuri de genul „garantat vanghelie” (pe bune, e campanie sau anti-campanie?) şi alte exemple. Mă întrebam de ce susţin PNL-ul. Un răspuns clar nu am. Pentru că nu pot spune că regăsesc în ideologia lor mari convingeri personale (nu înseamnă că nu sunt de acord, doar că nu am astfel de convingeri încă) sau că faptul că sunt partid de dreapta mă influenţează într-un mod atât de special. Nici vorbă. În principiu îmi plac oamenii. I-am cunoscut pe câţiva şi sunt oameni cu care poţi purta o discuţie sau cu care poţi ieşi la un suc. Asta contează până la urmă. Nu ideologia, nu sloganurile, nu culorile frumoase vor guverna şi lua decizii pentru 4 ani. Mă întreb cum ar fi dacă să zicem 30% din populaţie ar înţelege asta şi ar încerca să afle mai multe despre omul respectiv. Candidaţii spun că sunt la dispoziţia oamenilor, deci ar fi posibilă treaba.

Mă declar dezamăgită de spiritul de turmă care pluteşte în aer şi de superficialitatea campaniei. Dezamăgită că lumea nu votează, lucru pe care nu îl prea înţeleg, atâta timp cât e un drept pe care îl poţi folosi oarecum spre binele tău.

În rest, sunt puţin pe altă planetă. Poate oboseală, poate doar confuzie. S-au adunat prea multe proiecte, prea multe hârţoage de citit, prea mulţi oameni. Şi într-un fel mă bucur.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Fara logică

  1. D-ra Ralu zice:

    oameni :X

  2. D-ra Ralu zice:

    a,a, si despre campanie. o stii pe Ecaterina Andronescu, nu? fosta ministra a educatiei, momentan rector la Poli…candideaza la senatorie sau deputatie. si care e sloganul? „garantat Vanghelie”.cum sa nu iubesti tara asta?

  3. Maria zice:

    pai despre ea era vorba. vazusem ditamai afisul cu ea si sloganul despre care am zis. pentru ca se poate,

  4. defbest zice:

    si ce mai ministru a fost:)) sa zicem ca vanghelie e un brand paradoxal. lol

Lasă un răspuns

