Românii e proşti şi îşi merită soarta

Hai să vă povestesc ce a însemnat pentru mine ziua de ieri, 22 noiembrie. Maşina mea împlinea un an şi nouă luni, iar eu aveam motiv de sărbătoare şi pentru o relaţie cu un an mai bătrână. Dar nu despre asta vreau să vorbesc.

Ieri m-am trezit la 5 dimineaţa după ce, ca de obicei, m-am culcat pe la 1 noaptea. Mi-am făcut juma de litru de cafea strong, mi-am luat 3 cărţi la mine (Trois de Julian Barnes, Turnul sinucigaşilor de Nick Hornby, în caz că o termin pe prima şiiiii Texte şi pretexte – introducere în pragmatică a mult-apreciatei Olga Bălănescu, în caz că… în niciun caz) şi nelipsita ciocolată şi am pus-o pe maică-mea să mă ducă măcar jumate de drum pentru că mi-era urât singură.

N-o să vă povestesc acum despre cum am împărţit, ştampilat şi împăturit buletine de vot. Dar vă pot spune cum la 7 fără 5, când secţiile nu erau neapărat deschise, o tanti deja venise să voteze. Şi cum au continuat să vină, încet-încet, până când se făcea coadă de peste 10 oameni la uşa secţiei. Şi aşa a fost toată ziua.

Eu eram optimistă. Mă, dacă atâţia oameni au venit duminica la vot, înseamnă că ei chiar vor schimbare. Mai-mai să îi deochi pe români auzind că situaţia era cam aceeaşi şi în alte secţii. Dar mi-a trecut.

S-a făcut seară şi am închis secţia. N-am avut cine ştie ce incidente, doar o tanti la menopauză care s-a încăpăţânat să ne facă să înţelegem că ne facem prost meseria, noi, cei din comisie, şi un nenea despre care nu voi spune cum era, care s-a răstit la noi că nu ne mişcăm suficient de repede, doar din banii lui suntem plătiţi! Ah, da, şi un ţărănoi penege-ist, becali wanna-be, care n-a făcut mare lucru, dar deranja prin simplul fapt că există.

Şi am deschis urnele. Ăla a fost momentul în care toata încrederea mea nou clădită în poporul român s-a dus în mă-sa. Teancul lui Băse tot creştea şi nu îmi venea să cred. Lumea…. a venit în număr aşa mare ca să îl aleagă din nou pe Băsescu? Asta ca să nu mai vorbesc de faptul că oameni gen Becali au strâns vreo 40 voturi (din peste o mie, dar totuşi).

Şi am deschis şi urnele de referendum. Cine a făcut mesajul de pe ele a fost un om deştept. Şi şmecher, dar nu la modul ăla fain, ci la modul „îţi voi da această bucată de rahat dar tu vei crede că este cea mai bună ciocolată belgiană. poftă bună”. Hai să zic de ce.
Primul buletin întreba dacă sunteţi de acord să se reducă numărul parlamentarilor la maxim 300. Ştampila pe „da”. Buletinul 2: sunteţi de acord cu reducerea numărului de camere ale parlamentului? Ştampila tot pe „da”. Stai. Nu e bine.
Eu personal nu cred că majoritatea oamenilor au citit cu atenţie întrebările. Eu cred că au văzut două întrebări formulate asemănător, dintre care una, cea mai simplu de înţeles (aia cu numărul de parlamentari) avea o conotaţie pozitivă. Ceva gen „vrei ciocolată?”. Normal că vreau. Şi-apoi au văzut-o şi pe cealaltă, care semăna atât de mult cu prima. Şi au rămas cu gândul la ciocolată. Şi-au zis tot „da”.
De aici desprind două concluzii: fie românii sunt proşti, pentru că nu sunt în stare să citească o întrebare până la capăt şi să se gândească la implicaţii, fie sunt de-a dreptul proşti pentru că nu se prind că sunt manipulaţi atât de uşor.

Concluzie.
Românii sunt proşti. Nu arăt cu degetul spre cineva anume. Dar este cumplit de dureros să vezi oameni care se lasă manipulaţi pentru nimic, sau pentru o hârtie de 100 lei. Şi încep să cred că ne-o facem cu mâna noastră şi că, în fond, ne merităm soarta.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Românii e proşti şi îşi merită soarta

  1. Lyna zice:

    well… romanii chiar isi merita soarta. exact la aceasi concluzie am ajuns si eu aseara cand am vazut rezulatele. de fapt, aveam eu o banuiala ca romanii inconstient vor sa fie tratati ca niste sclavi si sa aiba un ilustru dictator si uite ca reusesc: inca 5 ani de base, parlament unicameral… heil base! 8-|

  2. Claudiu zice:

    Si sa'nteleg ca ai dat cu stampila pe Crin? :)

  3. Maria zice:

    Înţelegi bine.

  4. day-dreamer zice:

    La ce mi-a fost dat să văd în nu mai mult de o oră şi jumătate (deh, secţia unde am pus eu ştampila a fost una mai specială), îi compătimesc pe cei ce s-au încumetat să facă parte din comisiile de la alegeri. Şi-au luat porţia de vorbe "frumoase", nu glumă!

Lasă un răspuns

