Everything’s Nothing, and Nothing is Ours

Eu şi Hot Chip avem o istorie mai ciudată. Nu e vorba de iubire la prima ascultare, nici măcar la a doua sau a treia. Ştiam doar o melodie de la ei într-o vreme, evident  Ready for the Floor. Mi-a plăcut, aşa că după ceva timp mi-am luat şi albumul Made in the Dark. Am ascultat o dată, de două ori… parcă nu era pentru mine. Am mai încercat şi parcă-parcă începeam să văd cu se leagă toate sunetele. Ce mai,  în scurt timp m-am trezit bâţâindu-mă pe scaun. Mi-a plăcut primul album pentru că începea în forţă, continua în forţă şi apoi te lăsa să respiri puţin pe melodii ceva mai liniştite, iar tocmai când nu te aşteptai te surprindea cu un ritm care te făcea să arunci orice făceai cât colo şi să începi să dansezi.

Ei bine, albumul nou nu m-a dezamăgit deloc. Nici că putea să înceapă mai bine decât cu Thieves in the Night, ca un fel de mood setter pentru ce urmează. Noi suntem Hot Chip şi cântăm pe ritmuri electro-synth-pop-rock despre iubire, fericire şi multe alte lucruri.

Îmi place foarte mult că piesele curg firesc una după alta. Hand Me Down Your Love e o piesă foarte dulce despre iubire şi îmi place mai ales în final când repetă I’ve known for a long time/ You are my love life /Why can’t I be bright like my lover’s light? Ascultaţi şi o să vedeţi ce spun. Apoi vine una dintre melodiile mele preferate, I Feel Better, cu un sound foarte electropop şi ritm care n-are cum să nu te ridice de pe scaun. Îmi plac foarte mult strings-urile, mai puţin vocea distorsionată pe alocuri.

Apoi urmează piesa care dă numele albumului, One Life Stand, la care au scos şi un clip simpatic, vedeţi mai sus în HD. Brothers e pauza de respiro după începutul puternic al albumului şi sună foarte happy-weird-pop şi voi alege să nu interpretez iubirea sălbatică despre care cântă. Ritmul se cuminţeşte şi mai mult pe Slush, piesă pe care m-a pufnit râsul la prima ascultare, dar pe care am început să o ascult mai serios după. E una dintre cele mai bune piese de pe album, după părerea mea, chiar dacă e ceva mai tristă şi mai lungă decât celelalte.

Ne revenim încet cu Alley Cats, care mie îmi aminteşte de melodiile indie-pop cuminţele compuse în dormitoare: You painted a song, you painted a song / It started when I was young and now it is in my lung. Foarte, foarte frumoasă. We Have Love nu se numără printre preferatele mele, mai ales pentru că începutul îmi sună a ţigani care treceau vara cu căruţa pe lângă bloc ţipând „fiaaareeee veeeechi, fiaaaareeee veeeechi, luuuoooom”. Cu toate astea, melodia mă face să bâţâi nerăbdător din picior şi mai că îmi vine să dau înapoi la I Feel Better.

Ultimele două melodii. Keep Quiet nu mi-a spus nimic special până acum, sinceră să fiu. Sună puţin de poveste şi mi-e şi greu să o ascult cum se cuvine când ştiu că urmează melodia mea preferată chiar după ea. Da, Take it in. Melodie de feel good, de pus la alarma de dimineaţă, de ascultat la maxim în căşti pe o bancă în parc şi de zâmbet uriaş. Încheie perfect un album foarte fain, în stilul electro-pop al Hot Chip, cu versuri ciudăţele şi refren melodios.

Rezumând, One Life Stand este un album foarte reuşit. Ceva mai coerent decât Made in the Dark, ceva mai liniştit, şi aş îndrăzni să zic că mai bun.

Hot Chip pe last.fm, myspace, twitter şi site-ul oficial.

Acest articol a fost publicat în muzica și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Everything’s Nothing, and Nothing is Ours

  1. vlad zice:

    Hm… și eu am în listă „Over And Over” de la Hot Chip, din soundtrack-ul serialului Torchwood.

  2. Bogdan zice:

    ar trebui sa asculti mexico ep de la ei, e destul de diferit de ce au facut dupa aia, e mai lo-fi, mai melodic si mai melancolic… si mai putin electronic

Lasă un răspuns

