Bruxelles – part 2

Aşa cum am promis în partea 1, mai jos continuarea poveştii Bruxelles:

Ei bine, cum ieşeam din casă dădeam în Grand Place, aşa cum m-am mai lăudat deja.  Loc plin de turişti începând cu ora 9 dimineaţa, până atunci fiind rezervat oamenilor la costum care se îndreaptă spre serviciu. Locul arată cam aşa, doar că ceva mai puţin dramatic şi cu mai multă culoare:

Bruxelles e un oraş fain pe care să îl baţi la picior, alene pe străzile cu clădiri joase pictate, şi la pas grăbit prin cartierele mărginaşe. E un oraş al contrastelor, nu ca Bucureştiul, ci doar arhitectural vorbind. Ba eşti prin centru, plimbându-te printre clădiri vechi, superb întreţinute, ba te trezeşti într-un cartier de clădiri de sticlă uriaşe în care te pierzi cu privirea.

E genul fain de oraş unde ai de ales: să fii turist clasic şi să poţi pune un „check” în dreptul tuturor obiectivelor şi să ai un album foto plin cu statui şi clădiri, sau să intri încet încet în vibe-ul oraşului, să faci totul în ritmul tău, şi nu cel al ghizilor, să îţi permiţi să stai cât vrei tu într-un loc nemarcat pe hărţile de vizitat, doar pentru că simţi că acolo trebuie să fii. Într-o zi poţi face shopping pe strada mare cu magazine şi mall(uri), iar în alta poţi lua la rând toate anticariatele şi record store-urile pe care le prinzi.

Noi am fost pe fugă. Am încercat să le facem pe toate, şi am cam reuşit. Am prins nişte şoping, am pierdut timpul prin anticariate şi comic store-uri, am închiriat biciclete, am băut bere şi am mâncat ca acasă. Atomiumul l-am văzut de departe, fără regrete, în faţa lui Manneken Pis am chicotit dispreţuitori şi am băut bere (eu cidru) în Delirium, subsolul cu peste 2000 de sortimente de bere, unde se auzea muzică faină. O zi am dat o fugă şi prin Anvers, sau Antwerp, cum scrie pe hartă, oraş care nu ne-a impresionat ca arhitectură, dar a câştigat puncte la capitolul magazine – Urban Outfitters şi o stradă întreagă dedicată hipsterilor, pe care am prins-o închisă.

Nici nu ştiu cum a trecut timpul şi ştiu că aş fi rămas acolo fără regrete prea mari. Mă şi vedeam angajându-mă la H&M, învăţând să vorbesc o franceză impecabilă şi întorcându-mă în fiecare seară acasă într-un studio mobilat de la IKEA, cu un balcon drăguţ care dă spre stradă şi de care aş atârna flori. E ceva legat de Bruxelles care îmi dă sentimentul că sunt bine, că pot fi fericită acolo.

Dar cum toate lucrurile bune se termină, luni dimineaţă am plecat spre aeroport, unde brusc ne-a lovit faptul că ne întoarcem acasă, şi că acasă înseamnă România, când o tanti din faţa noastră a răspuns la telefon cu „Daaaa, fată!”, întrerupând ringtone-ul de manea. Tot în avion ne-a lovit faptul că românii sunt nesimţiţi oriunde, prin contrast cu belgienii care nu ştiu ce căutau pe zborul ăsta. Am avut onoarea ca în faţa mea să stea un nenea care a ignorat complet sfatul de a-şi îndrepta spătarul în timpul decolării şi aterizării, şi care simţea nevoia să se zguduie cu tot cu scaun când eu mă chirceam cu capul pe măsuţă, încercând să dorm. Tot el s-a răsfăţat cu 3 beri calde şi mult prea scumpe, că aşa e băutura la Blue Air, şi tare m-am mirat că nu a râgâit şi nu şi-a strecurat uşor mâna pe burtă.

Bruxelles e cu totul altceva. Dar nu-i nevoie să mergi până acolo să afli asta, e de ajuns să te uiţi în jur şi să uiţi tot. Întoarcerea în Bucureşti e aproape o lovitură brutală în stomac după 6 zile în Belgia, având în vedere că primul contact îl ai cu minunatul aeroport Băneasa şi căpşunarii înghesuiţi la geam aşteptându-şi rudele. Cel mai tare mă bucur că pe 4 septembrie îmi voi lua din nou zborul către această ţară, de data asta în Kortrijk, la un proiect foarte fain despre care voi povesti altădată.

Restul pozelor aici.

Acest articol a fost publicat în fotografie, povesti și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Bruxelles – part 2

  1. Blue Air zice:

    Ne plac pozele tale :) si ai povestesti cu talc!
    Multa inspiratie in continuare si la cat mai multe calatorii!
    O zi senina!

  2. leilana zice:

    frumos, foarte frumos. hai să emigrăm în belgia. :lol:

Lasă un răspuns

