Conferinţele RoNewMedia, ediţia 5.0

Nu, nu vă faceţi griji, nu mi-am vândut un rinichi ca să ajung acolo. Se face că domnul Ciprian Ailenei, care mai nou are şi blog de om serios, tot câştigă invitaţii pe Facebook, Twitter şi cine mai ştie ce. Şi joi, dacă nu mă înşel, m-am trezit cu un telefon de la dânsul, în care îmi spunea respirând sacadat că poate să câştige o invitaţie dublă la RoNewMedia şi dacă aş vrea să vin. Şi-aşa am ajuns la eveniment întreagă, fără credite şi cămătari.

N-are sens să povestesc cum am întârziat şi de ce, sau că evenimentul a început mai târziu decât planificat din cauza încurcăturilor la check-in. Asta e, când îţi vin cam o mie şi ceva de oameni, mai greu să găseşti badge-ul în doi timpi şi trei mişcări. Aşa că voi trece direct la subiect. Ce mi-a plăcut:

  • Invitaţii. Totul a început cu o dezbatere despre advertisingul online, între reprezentanţi ai Facebook, Yahoo, Google, Orange, Digitas, Leo Burnett, Universal McCann, Publicis, Media Investment, Apropo Media, ARBOInteractive şi Mediacafe. S-au spus lucruri relevante şi dureros de triste pentru online-ul românesc. Probabil cel mai trist dintre acestea fiind faptul că la noi nu se prea face content marketing, pentru că nu ştim ce-i ăla. Şi pentru că noi nu ştim să producem content, lucru de care m-am lovit şi eu în postura de copywriter căruia, teoretic, i se cere content pentru diverse site-uri, dar se merge pe ideea de vezi ce găseşti pă alte site-uri şi reformulează, n-avem timp să aprobăm content nou.
  • Accentul lui Marc Cowan din partea Facebook. De fapt mi-a plăcut foarte mult de el, e un om extrem de carismatic şi a avut o prezentare foarte faină despre Facebook. Bine, majoritatea lucrurilor din prezentare intrau la capitolul not happening in Ro, dar dacă ne spunem rugăciunile conştiincioşi în fiecare seară, s-ar putea să primim Facebook Places până de Crăciun. Ce-o să facem cu ele, asta-i altă poveste.
  • Nu ştiu cât mi-a plăcut, cât m-a amuzat: de fiecare dată când un speaker străin spunea ceva, ceilalţi dădeau aprobator din cap, sincron, şi aveau un zâmbet ascuns.
  • Pe twitter se tot vorbea despre cât de nasol sună engleza vorbită de un francez, anume Patrice Slupowsky, reprezentantul Orange. De fapt, omul vorbea o engleză cât se poate de corectă şi coerentă, iar accentul nu era aşa groaznic. Românii, în schimb, au cam vorbit o engleză de baltă (how many money) cu accent de Count Dracula, ca în bancurile proaste.
  • Mi-a mai plăcut că s-a pus problema faptului că mulţi clienţi îşi doresc campanii pe Facebook, mii, milioane de fani, dar habar n-au ce să facă mai departe cu ei. Că deşi online-ul are un potenţial uriaş, bugetele grase încă se duc pe spoturi TV. Că, în fond, în ziua de azi orice prost ştie Facebook şi Twitter, deci se pricepe la făcut campanii online pe bandă. Doar că nu-i aşa.
  • Mâncarea. Ca la Women on Web, eu simt nevoia să menţionez şi asta. Nu de alta, dar dacă tot ai dat 200 euro ca să stai toată ziua la conferinţe, te cam aştepţi la un festin. Mâncarea a fost decentă, cu excepţia faptului că am stat vreo 10 minute la coadă şi am mâncat din picioare.

Şi, evident, ce nu mi-a plăcut:

  • Impresia de haos pe care organizatorii o dădeau din când în când. Check-in-ul s-a făcut în pauza de cafea, în care nici nu era cafea, decât contra cost. Microfoanele ajungeau greu uneori, la fel şi căştile pentru traducere. Având ca unic termen de comparaţie Women on Web, mi s-a părut că Manafu a controlat sesiunea de conferinţe ceva mai bine.
  • Faptul că încă se mai pun întrebări inutile, sau aşa mi se pare mie. Hai să pun şi eu o întrebare, că am voce faină la microfon. Credeam că asta nu se mai întâmplă de la facultate încolo.
  • Că n-am reuşit să prind net pe laptop de niciun fel, dar asta nu era vina lor, de vreme ce pe mobil îmi mergea fără probleme.
  • Şi o ultimă observaţie, nu erau prize. Fiind un eveniment de online, te aştepţi ca lumea să se prezinte cu laptopuri, pe care să le şi folosească mai mult de două-trei ore, după noroc. Eu una aş fi pus nişte prelungitoare printre rânduri, chit că stricau aranjamentul.

În concluzie, mă bucur că am ajuns acolo şi că am prins prima parte a zilei de conferinţe. Nu s-au spus lucruri revoluţionare, ci mai degrabă s-au punctat nişte probleme de care suntem cu toţii conştienţi, însă peste care unii trec fără probleme, pentru că la noi merge şi aşa. Acum vă rog să mă scuzaţi, dar mă duc să-mi spun rugăciunea de seară. Poate totuşi ne dau şi nouă nişte Facebook Places de Crăciunul ăsta, şi nişte oameni deştepţi care să le folosească. Amin.

Acest articol a fost publicat în povesti și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Conferinţele RoNewMedia, ediţia 5.0

  1. Băi, dramatic de-a dreptul. :O

Lasă un răspuns

