I wanna take you home tonight, I wanna have my wicked ways.

Cică muzica dark nu se mai poartă. Că goth-ul a murit demult, îngropat sub CD-urile artiștilor atât de indie încât își scriu albumule cuminți de acasă, din dormitorul în care încă mai au mobila de pe vremea când erau adolescenți. Treaba e că muzica nu se poartă. Dacă ești genul de om care își schimbă playlistul după ce melodii intră în topuri, să știi că te disprețuiesc profund. Și articolul ăsta îți va pierde vremea.

O. Children au apărut pe undeva prin august-septembrie anul trecut. Myspace-ul lor spune că sunt pop/post-punk/psihedelic, care mie personal îmi sună a omletă cu struguri și petale de trandafir. Doar că e prima oară când chiar aș gusta dintr-o asemenea omletă și aș cere și la pachet. Poate că e obsesia mea pentru muzică dark, sau poate e faptul că recunosc în ei o parte din soundul Interpol și Editors, ba chiar și Joy Division/New Order, pe care n-am apucat să îi ascult serios, însă destul cât să recunosc o influență. Dar trupa asta face treabă bună.

I-am descoperit cu Ruins care devenise foarte populară pe youtube și last.fm. Nu m-au prins și am uitat de ei, până când 2-3 luni mai târziu dau pe hypem peste Radio Waves. Vai. I wanna take you home tonight, I wanna have my wicked ways. Am ascultat piesa asta obsesiv săptămâni la rând și am trimis-o în stânga și-n dreapta și încă nu m-am săturat de ea. Știi cum e Tear You Apart de la She Wants Revenge? Ei, asta e corespondentul ei în termeni mai goth. Ascult-o. Ascult-o. Ascult-o.

Și-atunci am căutat albumul. Deja știam Dead Disco Dancer de prin Control, iar celelalte 7 piese au fost o supriză plăcută, undeva între ritmuri greoaie și versuri obsesive care îți fac pielea de găină, și piese alerte care te fac să strângi cât mai tare de volan în timp ce piciorul ți se înfige în accelerație. Mi-a mai plăcut mult Don’t dig, pe care mi-ar plăcea să slowdance în Controlul gol, chiar sub lumina discoball-ului. If you don’t, I’m coming for your soul. Și să nu mai vorbesc despre hidden track-ul Lily’s Man, care se apropie foarte tare de feelingul Radio Waves.

You talk so sweet, it’s a real big deal.

Găsești albumul lor întreg aici, plus o mică descriere bonus pe care n-are sens să o reproduc. Dă-le o șansă. Dă-le 77,5 mb din spațiul de pe iPod și ocazia să se joace cu bătăile inimii tale. Și-apoi vino să-mi spui cum ți s-au părut.

Funny thing: printre tagurile de last.fm ale trupei, avem așa: depressive, death rock, funeral party, guilty pleasure, daaaaar și next big thing because a black guy is singin și if this band doesnt get huge I will buy a hat and eat it. Agreed.

Acest articol a fost publicat în muzica și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la I wanna take you home tonight, I wanna have my wicked ways.

  1. leilana zice:

    aveam şi eu vreo trei-patru piese pe acasă, de dinainte să îşi scoată albumul ăsta (inclusiv „dead disco dancer”, care mi se pare super) şi mereu îmi zic să trag albumul de pe net, şi niciodată nu apuc. bine că mi-ai reamintit de ei. :D

Lasă un răspuns

