A mers, mă!

Mai ţineţi minte cum, undeva prin august, mi-aţi dat attending şi comentarii încurajatoare la evenimentul ăsta? Era încercarea mea mai neconvenţională de a-mi găsi din nou job în advertising. Pe 30 septembrie evenimentul s-a încheiat, aşa că hai să vă zic dacă avem happy end sau nu. (apropo, aţi văzut cumva noul ooh de la Mc Donald’s cu îngheţata şi headline-ul gen „meniu cu happy end„?. dumnezeule.)

Lucrurile stau cam aşa. Vă salut cu drag şi bucurie de la biroul meu din mansarda creaţiei DDB. Bine, nu în momentul ăsta, pentru că e weekend, dar în fiecare zi de luni până vineri, de la 10 la 7, de acum două săptămâni până cine ştie când. Credeţi-mă, încă sunt complet mirată de faptul că merg acolo zi de zi şi sunt luată în serios. Eu, fata cu evenimentul  facebook, am ajuns copywriter la DDB. DDB. Să mai zic o dată?

Tot meritul se duce către Corina, care a avut doza aia de încredere şi curaj de care mulţi din industria asta nu mai dau dovadă, chit că sunt directori de creaţie sau d-ăştia mai mici, ca mine. La ceva timp după ce am lansat evenimentul, ne-am întâlnit la un interviu afterhours, unde am vorbit despre tot felul de lucruri. Nu mi-a propus nimic, decât acum trei săptămâni, când m-a sunat să mă întrebe dacă aş vrea să colaborez cu ei câteva săptămâni, fără promisiuni de angajare. Am zis „da” cât ai clipi şi am făcut un dans de fericire imediat ce am închis telefonul (Corina, probabil te aşteptai la asta).

Prima săptămână a fost ciudată. Obişnuită cu munca în online, mi-am petrecut ceva timp căutând pe google tot felul de prescurtări şi denumiri din ATL de care n-aveam habar. A fost fain. Am fost la filmări şi înregistrări. Am scris o grămadă şi-am avut parte de brainstorminguri geniale. Pentru că, dacă e ceva care mă atrage la ATL în mod decisiv faţă de online, atunci e vorba de echipa art+copy, şi mă bucur că aici mi-am găsit din nou un art director fun şi talentat (serios, a luat un Cannes pe vremea când era la Grey).

Concluzia e simplă. A mers. Iată-mă copywriter la DDB Bucharest, oficial, de când mi-a fost propus să rămân în echipă, în urmă cu câteva zile. Şi morala e şi ea simplă: curaj, bă, că se poate. Nu-ţi trebuie musai ani de experienţă, atâta timp cât demonstrezi că vrei şi poţi. Eu una mă bucur să fiu exemplul care poate o să vă inspire şi pe voi să încercaţi.

Acest articol a fost publicat în random și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la A mers, mă!

  1. Simone zice:

    Felicitari din suflet, Maria :)

  2. Felicitarile mele, DDB Bucharest o sa ti se potriveasca la perfectie ca job :)
    Chiar daca este mai greu ca copywriter, implinirile sunt multe si te ajung repede.
    Felicitari incaodata !

  3. eufrosin zice:

    Bine ca ti-a mers, dar privind la rezultatul final al muncii tale, nu-ti vine peste mana sa faci reclama unui lant care vinde mancare si bauturi chimizate care fac praf sanatatea copiilor fara discernamant? Ei vor manca la McDonalds pentru ca reclama e haioasa si prinde, dar au ei habar ce le face „mancarea” aia ? Poate nu stii nici tu inca…
    Lumea dupa Eufrosin, contine doue etichete: „Sanatate” si „Mancare”. Merita explorate ambele. Poate te vei gandi mai apoi la o reprofilare.

    • cătălin zice:

      Dacă taglineul citat de Maria e fidel cu cel folosit, sunt aproape sigur că nu copiii erau în targetul acelei reclame.
      Bine, aș zice că ține de discernământul părinților să aleagă unde-și duc copii să mănânce…dar majoritatea nu’s cele mai ascuțite tacâmuri din dulap. :/

    • Maria zice:

      Mulţumesc pentru comentariu :) Reclama despre care ziceam eu în text e doar un exemplu de publicitate prost făcută, din punctul meu de vedere, şi o mirare personală a faptului că nişte oameni teoretic deştepţi s-au gândit că merge să spună aşa ceva, ei reprezentând Mc Donald’s.
      Eu nu lucrez pentru Mec, dar mi-ar plăcea. Ştii de ce? Pentru că, aşa cum zicea şi Cătălin, nu ţine de copii dacă mănâncă sau nu de la Mec. Faptul că se face publicitate pentru Mec nu înseamnă că eu pândesc copiii după colţul străzii şi îi ademenesc într-un loc întunecat unde îi îndop cu moarte pe pâine, sau cum vrei tu să te referi la mâncarea produsă de Mec. E o chestie strict de alegere, şi asta e valabil pentru orice fel de publicitate. Nimeni nu îţi bagă pe gât produse şi servicii pe care nu ţi le doreşti. E problema ta dacă nu eşti în stare să discerni între mesajul unei reclame şi realitate. Rolul meu e să spun poveşti despre produse, să ţi le arăt într-un mod plăcut, să-ţi atrag atenţia, dar restul depinde de tine. E păcat să nu gândeşti un pic mai în profunzime de atât, zău.

      • eufrosin zice:

        Scuze, dar se vede ca nu ai copii. In Cluj de ex., exista un McDonalds amplasat strategic, taman langa doua licee majore, Cl. I-XII. Mai e nevoie sa mentionez ca daca ziua de nastere a unui tzanc nu e tinuta acolo, iasa cu scandal si respectivul devine nepopular cu colegii sai ? Tactica insidioasa de a le oferi copiilor jucarioare chinezesti „gratis”, e una foarte insidioasa. Daca ai avea acces la datele lor, iti garantez ca ai gasi ca majoritatea profiturilor se fac de pe copiii nostri.
        Eu care incerc sa educ lumea asupra a ceea ce inseamna un trai sanatos, am reusit aparent cu ai mei copii, dar cand vad ce e acolo, imi vine sa incep sa distribui pamflete liinformative la usa.

        Haideti, indrazniti: http://eufrosin.wordpress.com/2011/07/02/cadoul-americii-catre-lume-moartea-dulce/

        Apoi mai spuneti si altora!

        • Maria zice:

          N-am copii, dar ştiu că sănătatea mea nu depinde de faptul că un an-doi am mâncat prosteşte la mec. Şi eu mi-am petrecut liceul la Mc Donald’s şi încă mai mănânc o dată la două săptămâni de acolo, pentru că îmi place. Ştiu că nu e sănătos, dar compensez în rest. E vorba de echilibru, doar. Asta e viziunea ta şi bravo că o susţii până la capăt, dar e o greşeală să te încrezi în toate zvonurile gen „teoria conspiraţiei” despre Mc Donald’s. Oricum, discuţia s-a mutat de la topicul iniţial, anume publicitatea, aşa că mă opresc aici.

  4. cătălin zice:

    Maria. You. Complete. Me. :))
    Ce zici de asta: dacă tu scrii mai des, scriu și eu mai des?

  5. Adrian Oprea zice:

    Bravo Maria! Ai avut o idee sinceră și originală de promovare. Mă bucur că ți-ai găsit o căsuță unde să îți pui skill-urile în față. îți urez succes acolo, și multe proiecte tari!

  6. leilana zice:

    felicitări, copilă frumoasă! i knew you could do it! hugs! >:D<

Lasă un răspuns

