Pe scurt, noaptea agenţiilor 2011

Ce, nu ştiţi ce-i Noaptea Agenţiilor? Păi, e noaptea cea mai aşteptată din an pentru orice iubitor de publicitate! În seara asta magică, porţile celor mai mari şi mai tari agenţii se deschid pentru a face loc muritorilor de rând, care vin să se închine la altarul marilor zei din advertisingul românesc. Ei intră sfioşi, cu ochii cât cepele la printurile de pe pereţi, la mac-urile de pe birouri şi elixirul inspiraţiei care luceşte îmbietor din sticle elegante. Deci chiar e ca în Mad Men, îşi şoptesc ei.

Doar că nu-i. Aşa cum nici publicitatea nu-i numai alcool, distracţie şi idei care apar jucându-te fussball sau pe Kinect, parcă nici Noaptea Agenţiilor nu mai e aşa cool. Ieri eram gata să mă cert cu oricine pe tema asta. Cum, mă, Noaptea Agenţiilor e foarte tare. Anul trecut mă plimbam de colo-colo entuziasmată, mirându-mă de mansarda creaţiei de la Grey, de etajul de creaţie şi strategie de la Leo, de tot sediul Headvertising şi aşa mai departe. Poate am crescut. Cert e că aseară a fost cam trist.

Direct după muncă, am tăiat-o la Hippos. Înapoi de unde am pornit, ca să zic aşa. De data asta într-un sediu mai fain, cu barmani, muzică, mâncare bună şi, overall, o atmosferă destul de mişto. Am plecat de acolo cu o geantă personalizată, plină cu legume fructe, şi regretul că n-am apucat să vedem oile. După Hippos, am poposit la Cohn & Jansen JWT, unde am ajuns ghidaţi mai degrabă de mirosul demenţial al mâncării făcute de Copolovici. Mi-au plăcut tablourile care se dădeau moca jos şi mi-aş fi dorit tare mult şi eu unul cu Sex Drugs and Manele, dar n-am avut baftă. Am plecat şi de aici către Grey, unde ştiam că e petrecere cum se cade. Şi chiar era, aveau muzică faină şi venise lume multă, doar că era mult prea frig pentru party în aer liber. Cam pe atunci am rămas fără baterie la telefon, deci n-am mai putut face poze hipstereşti. Nasol, ştiu.

Următoarea oprire a fost la BBDO, unde se anunţaseră chestii nemaivăzute. Din păcate, pe la 11 petrecerea era cam stinsă, sau poate aveam noi aşteptări prea mari. Am băut un Lipton de zmeură la cutie, ne-am fâţâit pe scări şi cam aia a fost. Eram gata să continuăm la Headvertising, dar surse din interior ne-au confirmat că se cam dă stingerea şi acolo. Pe la 12 am plecat resemnaţi spre casă. Nu de alta, dar era abia luni şi cineva trebuie să semneze condica marţi dimineaţă.

Deci Noaptea Agenţiilor n-a fost cine ştie ce, din punctul meu de vedere. Poate a fost de vină vremea, sau poate chiar am crescut. Poate că, văzută din interior (ştiu că sună arogant), lumea asta a publicităţii nu mai pare deloc aşa glamorous ca înainte. Sau poate o să îmi schimb părerea diseară, la Ad’Or, la Gala „10 ani de creativitate românească”. S-o vedem şi p-asta.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în povesti și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Pe scurt, noaptea agenţiilor 2011

  1. Ioana Şopov zice:

    Pot spune că și din exterior(ul advertisingului) pare la fel de puțin glamorous. Sau cel puțin mie așa îmi pare.

    Am luat eu un print cu ”Sex, Drugs and Manele” în schimb. :D

  2. Cosmin zice:

    Sursele din interior au zis si ele ce-au crezut de cuviinta :) Acum, ca de fapt s-a stat pana la 2, am aflat azi. La noi a fost cosy si bine, multumim. Poate atmosfera mai putin cool se leaga si de contextul pe care-l descrie si Serban in acest live chat proaspat. http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-10442767-cum-schimbat-urechea-care-recepteaza-reclamele-sub-impactul-crizei-cresterii-consumului-continut-digital-serban-alexandrescu-director-creatie-headvertising-discuta-online-cititorii-hotnews-marti-ora-1.htm

  3. Adrian Oprea zice:

    Atunci când mergi la sediul oricărei firme, primul lucru pe care îl observi e peisajul; care îți poate fura ochii rapid. Dar în spatele tuturor birourilor și meselor de întâlniri stau oamenii ce definesc locul. O agenție de advertising poate crea preconcepția a ceva glam, datorită atmosferei informale/nonconformiste și creativității oamenilor. Multi se așteaptă să vadă show, dar în esență e ca orice alt business.
    Eu m-am simțit foarte bine luni seară și am mai făcut așa un refresh pe la casa altora. Dar cu excepția Grey, la BBDO și Leo am ajuns foarte off-beat. Îmi făcusem inițial un plan mare de cutreierat la pas Hippos, Cohn. Leo, Gray, Propaganda dar vremea futu’ totul, și apoi mi-am dat seama că oricum era imposibil să prind totul, pentru ca noaptea a fost scurtă – țaca-paca, hai o bețivăneală, uite ce birouri shiny avem dar gata că se face prea tărziu și mâine avem prezentari.
    Presupun că cel mai fain s-au distrat cei care au stat într-un singur loc și cei care au fost inspirați să prindă momentul potrivit pe unde s-au dus.
    Deci dacă la anu’ o sa fim și noi gazde, vă aștept la postul de ghid cu un vin bun și sper sa vă placă atât de mult încât n-o să vreți să mai plecați. :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s