Codul bunelor maniere pe bicicletă

ImagineScris de un pieton/șofer și biciclist aspirant.

Eu nu mai biciclesc de mai bine de 10 ani. Din lipsa spațiului în apartament și a interesului meu, maică-mea a direcționat bicicleta mea mov cu cadru înalt către un copil mai doritor, iar abia câțiva ani mai târziu mi-am dat seama ce toantă am fost să renunț la ea așa ușor. Tot plănuesc să investesc într-o biclă de oraș, dar chiria și restul cheltuielilor conspiră împotriva-mi. Cu toate astea, dac-ar fi să fiu biciclistă, iată ce cod al bunelor maniere aș respecta cu sfințenie zi de zi. Desigur, pe lângă cele deja enumerate de băieții de la Portocala Mecanică pentru Bicicleta Roșie.

Reguli generale

1. Să nu mănânci în timp ce biciclești.

Sau, dacă înfuleci la semafor, să împarți și cu șoferii pachețelul.

2. Să ai limită de decibeli.

Adică e ok să înjuri din când în când, decât să te enervezi atât de tare încât să lași urme de pumni în caroserii. Înjură printre dinți, să nu te audă decât Dumnezeu, și așteaptă pedeapsa divină.

3. Să nu asculți muzică la maxim.

Rugămintea asta vine din partea unui șofer. Te rog, lasă puțin loc în urechile tale și pentru motorul meu. Nu-mi place să claxonez, dar nici nu-mi place să merg cu 10 km/h în spatele unui biciclist care se lasă purtat pe mijlocul șoselei de Adele.

4. Să nu asculți Adele.

Niciodată.

5. Să nu fii regele șoselelor

Chiar dacă ești cu grupul tău de prieteni bicicliști, să nu vă întindeți pe tot trotuarul de parcă ați fi alaiul regal.

6. Să mulțumești

Mai ții minte șoferul ăla care ți-a făcut loc să treci pe străduța îngustă? Mulțumește-i, că nu-ți cade lanțul.

7. Să nu te urci bețivănit(ă) pe bicicletă

N-o să te ia poliția, dar unul dintre stâlpi tot te prinde.

Și câteva reguli de bun simț pentru gagici

1. Să nu porți niciodată tocuri sau platforme.

Știu că ai un set pe Pinterest plin cu poze cu femei în rochii scumpe și pantofi de lac cu toc de șapte. Știu că vrei să fii ca ele, un fel de hipster Cosmopolitan. Te rog nu face asta. Îți garantez că biciclitul pe tocuri e incomod și nu vei face decât să-ți strici frumusețe de pantofi.

2. Să nu te machiezi pe drum.

Știi cum e. Mai transpiri, îți mai curge fondul de ten, ți se întinde creionul de ochi, îți mănânci rujul. Lasă oglinda retrovizoare să-și facă treaba în trafic. Nu știi de unde apare groapa care îți va prelungi zâmbetul până la urechi.

3. Să-ți asiguri rochia/fusta.

Sau, na, să nu ripostezi la fluierăturile șoferilor sau pietonilor care tocmai ți-au văzut chiloții.

Acest articol a fost publicat în oameni și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Codul bunelor maniere pe bicicletă

  1. Pingback: Unde m-aș da prima dată cu bicicleta roșie | a plus tard crocodile

Lasă un răspuns

