Hai să nu mai fim așa vehemenți: despre concertul Lady Gaga la București

Aparent, orice articol scris până acum despre Lady Gaga e la una dintre cele 3 extreme: fie admirativ până în măduva oaselor, înecat în lacrimi de emoție, fie disprețuitor, fie extrema cea mai plictisitoare și jenantă, politicos și neutru, pentru că un brand a dat bani pentru articolul ăsta și nu e frumos să supărăm pe nimeni, dar nici să părem niște mașini de scris fără opinii. Ei bine, mie nu-mi sponsorizează nimeni articolele, nici nu-mi pasă dacă nu sunteți de acord cu mine. Să vă zic cum mi s-a părut mie, deci.

Am ajuns la concert total întâmplător, prin conspirație divină (deși creștinii cu petiția m-ar contrazice aici). Cu câteva ore înainte m-am ales cu două invitații la Tribuna Veteranilor de Război, oficial cunoscută sub numele Tribuna 1. Mișto, mi-am zis, cum nu sunt fană Lady Gaga probabil că mi-ar prinde bine să stau pe scaune, fără să risc să-mi leșine vreun groupie în brațe. Din păcate, mi s-a confirmat teoria că tribuna chiar este cel mai prost loc de unde să vezi un concert: nu numai că de banii ăia pleci un weekend la mare și-ți rămân și de bilet la gazon, dar oamenii care merg la tribună sunt niște mult-prea-tineri pensionari bogați și plictisiți care nici măcar nu se obosesc să aplaude sau să manifeste vreun pic de entuziasm față de evenimentul la care iau parte.

În fine. Ignorând publicul din tribune, show-ul a fost foarte bun. Lady Gaga nu e o cântăreață extraordinară, nu are piese profunde sau vreun mesaj complex, dar e un performer excelent. Cu alte cuvinte, show-ul și-a meritat banii. Da, a intrat pe scenă pe un cal. Da, a avut o echipă de dansatori incredibili, un castel mobil pe scenă, nici nu mai știu câte costume, fiecare adaptat piesei, s-a plimbat cu o motocicletă pe scenă (nu a condus-o!) și a făcut destul de mult playback, dar cu o trupă live în spate. A, da, și a susținut că a vomitat puțin în culise. Dacă n-aș fi fost acolo probabil că m-aș fi alăturat și eu mișto-urilor facile pe care le-am citit până acum. Dar hai să fim serioși. E o cântăreață pop care își face foarte bine treaba și, mai presus de asta, e un brand-fenomen de succes. N-a fost nici pe departe atât de excentrică pe cât mă așteptam în urma predicțiilor, ci, culmea, a jucat un rol sincer și vulnerabil care a prins la public. Nu știu câți i-au luat discursul în serios (România e viitorul, lol), dar platitudinile de genul ăsta m-au făcut până și pe mine să zâmbesc. Era ceva în voioșia ei care te făcea să uiți că tocmai ne-a felicitat pentru Palatul Parlamentului.

Cred că ar trebui să ne mai liniștim. Hai să nu mai plângem isteric, hai să nu mai pândim ore întregi în fața hotelului, hai să nu ne mai ambalăm atât la știri. Nu înțeleg nici valul de isterie, dar nici valul de ură împotriva ei. Eu una o apreciez pentru că este unul dintre puținii artiști care se obosesc să mai facă show la concerte, chiar dacă el suplinește profunzimea muzicii sau ce îi mai reproșați voi. A, și chiar are voce. A se vedea solo-ul de trecere către partea rock a concertului, în care cântă la pian și voce o baladă destul de faină care mă face să cred că Lady Gaga i-ar putea lua lejer locul lui Axl Rose în Guns’N’Roses. Măcar ea pare să își respecte publicul.

Per total, a fost un spectacol la care mă bucur foarte mult că am ajuns. Mulțumirile de rigoare lui Răzvan Exarhu, domnul cu microfonul de la Radio Clandestino (nu dau ei Lady Gaga, dar au emisiuni ceva mai deștepte, muzică ceva mai bună și ceva mai mult curaj decât alții, așa că n-ar strica să dați pe acolo din când în când).

Acest articol a fost publicat în concerte și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Hai să nu mai fim așa vehemenți: despre concertul Lady Gaga la București

  1. ioanajustme zice:

    Daca ar fi ai mai merge inca o data?

  2. Multa spune ca a fost jalnic sau praf sau in alte feluri. Nu am fost la concerct pentru ca sunt din provincie, dar nu cred ca a fost chiar asa cum spune lumea.

Lasă un răspuns

