Cea mai scurtă recapitulare

Ani la rând ar fi trebuit să mă înveţe că alegerile nu sunt decât o formă de ambalare a unor decizii care ne aparţin în prea mică măsură. Am crezut că aleg o listă curajoasă de lucruri pe care să le îndeplinesc anul ăsta. Lucuri care să mă facă, speram eu, un om mai bun şi mai stabil. Un an mai târziu privesc o listă care mi-e complet străină şi mă întreb dacă mă iau vreodată în serios când spun lucruri, oricât de răspicat. Dacă tot n-o fac, aş putea măcar să încerc nişte glume mai bune.

Am ales tunsori, culori, joburi, oameni. Am crezut că printr-o chirie copleşitoare îmi voi alege şi un stil de viaţă şi o serie de întâmplări fericite. Am ales să plec şi am ales să mă întorc, şi încă mă întreb care dintre cele două îi aparţine omului matur din mine. Am aproape 23 de ani şi sunt departe de a fi ce vreau, dar poate că doar mi-am ales iar prost visurile.

Uşurătatea se transformă pe zi ce trece într-un gol paradoxal de greu şi deseori mă întreb dacă de fapt nu-mi supradramatizez existenţa comparându-mi la orice pas trăirile cu nişte idei desprinse din cuvinte şi experienţe desfăşurate ordonat sub lampa de citit. Am ales să sufăr eroic precum personajele lui Murakami şi să respir cinismul lui Barnes sau Kundera. Am ales să scriu asta în miezul nopţii în loc să îmi ascult cearcănele. N-a mai rămas nimic din ce n-am avut niciodată şi cumva m-am ales doar cu un vertij în stomac care îmi domoleşte avântul de a-mi impune noi ţeluri pentru ce urmează.  E şi asta, probabil, o lecţie de viaţă.

Acest articol a fost publicat în random și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

